2010. március 23.

Kórházban - gyermekágy II.

Ebben a bejegyzésben egy-egy nagyobb témában szeretnék tanácsot adni Nektek saját tapasztalataim alapján, hogy mire is figyeljetek a kórházban szülés után. Hogyan könnyíthetitek meg saját dolgotokat. Szerintem ezek nagyon fontos, lényeges dolgok!

A következő bejegyzésben pedig sok kis apró, de nagyon hasznos egy-egy mondatos tanáccsal jelentkezem, szintén "szüléses - és szülés utáni" témakörben!


Vizelet:
Én valamikor éjszaka kerültem be a kórterembe, de reggel a nővér rögtön azzal kezdte, hogy pisiltem-e már.... Gondoltam: hogy, hogy?! amikor még fel sem keltem, szinte meg sem moccantam egész éjjel, (mivel nem mertem, nehogy fájjon a seb... úgyhogy nem, nem pisiltem, hiszen nem is kell... de mitől is kellett volna, hiszen vajúdás közben persze nem lehetett inni, éjszaka pedig nem bírtam inni, mert nem értem el az üvegemet, és nem nagyon tudtam megmoccanni sem.... Ezt ugyan csak gondoltam. Mondani annyit mondtam, hogy nem... Erre a nővér: de márpedig azonnal menjek, mert különben jön a katéter.... Na, nagy nehezen össze csurrant pár csepp, de nagyon örültem neki....


Babás szoba / Nem babás szoba
A legtöbb kórházban választható, hogy milyen szobát kérsz. Szülés előtt valószínűleg már egyeztettek veled, hogy babás szobába szeretnél menni, vagy sem. A babás és nem babás szoba között az a különbség, hogy nem babás szobában csak addig van ott veled a baba, amíg szopizik, utána rögtön elviszik. Babás szobában viszont folyamatosan ott van Veled, így már miután megvizsgálta a gyermekorvos, és engedélyezi, végig ott lehet Veled, csak éjszakára viszik el, vagy ha megkéred a nővéreket, mert pihenni szeretnél, vagy látogató jött hozzád....Ennek előnye, hogy már ekkor megkezdődik az összeszokás, igény szerint szoptathatod, nem kötelezően 3 óránként, és egyáltalán.....hát nem arra vártál 9 hónapig, hogy végre együtt lehessetek? Nehogy már 3 óránként adják csak oda 20 percere... Vannak azonban vélemények, miszerint a mamának jobb, ha pihen az első napokban, hiszen a tejtermelődéshez fontos a rengeteg folyadék és a sok alvás...

(.... A kórház választásról külön bejegyzést írok, mert itt volt egy halom dolog erről a témáról, és a kórházak hozzá állásáról, de akkor ez túl hosszú lenne....)

Szoptatás:
Kisbabádat most először kell megszoptatnod. Ez lehet számodra nagyon idegen, főleg ha első terhes kismama vagy, de tudd, hogy ez a világ legtermészetesebb dolga... Ne szégyelld! Ne idegenkedj tőle.... De hidd el, mások is érezhetnek így, ne aggódj emiatt sem, de azért próbálkozz barátkozni a gondolattal...
A fő "gond" ott van, hogy Te is és a bábád is először fogjátok ezt csinálni. A helyes szoptatási módot szintén nem tudom itt leírni, mert ez pláne hosszú téma, de másik bejegyzésben ezt is megtalálod....

Mellmasszírozás:
Az első napokban különösen oda kell figyelni, hogy a tej belövellésekor és utána nehogy mellgyulladásod legyen. Egyesek szerint az a fájdalom és a szülés hasonlóak... szóval ettől óvd meg magad, ha tudod... Annyit kell tenned, hogy az első napokban folyamatosan próbáld masszírozni a melled körkörösen. Legjobb langyos víz alatt zuhanyzás közben, mert könnyebben csúszik, és a langyos víz lazítja is.

Zuhanyzás:
Szoptatás ideje alatt a kismamák fokozottan izzadékonyak. Ez ellen nem tudsz tenni, de gyakori zuhanyzással megőrizheted a szokásos higiéniádat. Ráadásul ha már úgyis a zuhany alatt vagy, masszírozhatod egy kicsit a melled, és a gáttájék gyógyulásának is jót tesz.

Széklet:
Én ezzel kapcsolatban szintén tévedésben voltam, gondoltam, ha a pisilés azonnal kellett, ezt sem húzhatom sokáig.... de végül is kiderült, hogy ezzel nem kell úgy rohanni :-), csak 3 nap múlva kaptam hashajtót, és utána sikerült is... Nem kellemes, ha gátsebed van, de muszáj, valószínű, hogy amikor el kezd fájni a feszüléstől, ösztönösen visszaszorítod.  Próbálj segíteni a kezeddel, nyomd össze és visszafelé a sebet, hogy az ne feszüljön...

Oszd meg barátnőddel, ismerősöddel, kismamatársaddal:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van