2009. június 7.

A terhesség első jelei - Terhes vagyok?

Kezdetnek egy mondás, amit még főiskolán hallottam:

"Egy nő 2 dologért képes bármire:
1. azért hogy terhes legyen, és 2. azért, hogy ne legyen terhes."

Ez igen találó, nem? (Remélem, Te, aki olvasod ezt a bejegyzést, az 1. vagy és most reménykedsz, és nem pedig rettegsz tőle!)

Lássuk szépen sorjában, mik lehetnek a terhesség első jelei, tünetei:

1. Menstruáció kimaradása előtt észlelhető tünetek:

  • Egyes kismamák állítják, hogy ők rögtön megérezték, hogy teherbe estek. /Nem mondom, hogy nincs ilyen, de én eddig csak olyanokkal találkoztam, akik a terhességi teszt 2 csíkja után mondták mindezt. :-) / Mindenesetre én nem éreztem. Lehet, hogy másoknak jobban működik a női megérzésük?
  • A leggyakoribb jele a terhességnek a mell feszülése, megduzzadása. Olyan érzés ez, mintha izomlázas volna...
  • Szintén jellemző terhességi tünet a "menstruációs" hasfájás. Azért menstruációs, mert ugyanúgy fáj, mint mikor meg akar jönni. Talán leginkább olyan, mint mikor fel vagy fázva, vagy hideg vizes medence után akar megjönni. Alhasi feszülés, duzzadt érzés, petefészek szúródás, vagy inkább csak szurkálás.
  • Gyakori vizelési inger: erről bővebben a pótbejegyzésben
  • Sokan éreznek émelygést, hányingert már a beágyazódáskor is (10-14 nap), bár ez jellemzően később a 6-7. hét körül kezdődik
  • Jellemző a levertség, fáradtság, gyengeség, aluszékonyság - az utóbbi tünetek a terhesség első hónapjaira is jellemzőek . /Ne számíts rá, hogy az esti filmeket megnézed... talán a Barátok közt, vagy a Jóban rosszban még megy, de már az sem biztos - A Dr. House-ról meg ne is álmodj :-) /

2. A teherbeesés legbiztosabb tünete a menstruáció kimaradása.



Bár ez más okból is bekövetkezhet. Sőt! Előfordul, hogy terhes vagy, és mégis megjön. Csak kevés, vagy más színű. Gyakori ilyen esetben a méhen kívüli terhesség is, ezért ilyenkor azonnal menj orvoshoz!


3. A terhességi teszt pozitív - vagyis két csíkos lesz!!!!!!










A terhességi tesztről itt olvashatsz többet:
mikor és hogyan csinálj terhességi tesztet

Egyéb kapcsolódó cikkek:
Terhessé jelei II. - terhességi tünetek a teljes 9 hónap alatt

A terhesség első jeleiről pótbejegyzés

38 megjegyzés:

  1. sya ez nagyon hasznos volt számomra

    VálaszTörlés
  2. Én azt szeretném megkérdezni,hogy ha csináltam terhességi tesztet(5öt)mind negativ lett,időre meg is jött rendes vérzéssel,akkor szerintetek a terhesség kizárhato?
    sajna hányingerem van,fáj a fejem,a hasam,derekam.
    Mondjuk pajzsmirigy beteg vagyok és hormont kell szednem.
    Lehet h ez okoza,?
    Válaszotokat előre is köszönöm.
    zsofi

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsofi!
    Valószínűleg nem vagy terhes,főleg hogy megjött és pajzsmirigy problémád is van..

    VálaszTörlés
  4. szia én nem tudom hogy terhes vagyok e,mert hat mongyuk 4 napja késik a menzim !!..a tünetekről annyit hogy fej,derék fájás,álmoság,vizelési inger,ja meg semijen étel nem esik jol csak a gyümölcs és a zoldsegek,de legislegjobban a savanyú iborka(tudom vicces de igaz)!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Hát most mondjam, hogy ezek a tünetek a tipikus terhességi tünetek? De azt is hozzátenném, hogy ah egy nő gyanakszik a terhességre, gyakran bebeszéli magának ezeket a tüneteket, sőt előfordul, hogy produkálni is tudják azokat.!

    VálaszTörlés
  6. szia!
    ugye akkor semmi gond nem lehet ha pl vasárnap hajnalban voltam együtt a párommal de a tabit szobat délután vettem be és nem védekeztünk. de vasárnap délután bevettem. már 4 hónapja szedem és 1 napot se hagytam ki...köszönöm

    VálaszTörlés
  7. Szia.
    Mi a naptáras védekezést választottuk,és sok olyan hónap van h csak minden második hónapban jött meg.
    A hónapban pár naponta foltokba megjött,de szeretkeztünk közbe,és el is ment bennem.
    Terhes lennék?
    Köszönöm.
    Dusy

    VálaszTörlés
  8. Szia Dusy!

    A naptáras módszer sosem biztos, ugyanis nem tudod, hogy pontosan a 14. napon van-e a peteérésed. Ez akkor lenne biztos(abb), ha csinálnál ovulációs tesztet. De akkor inkább már a védekezés lenne a jobb megoldás. Szóval, hogy terhes vagy-e! Van rá esély. Csinálj terhességi tesztet!

    VálaszTörlés
  9. Ha már 4 hónapja szeded a fog. gátlót, az már védettséget ad!

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!

    valaki tudna nekem tanácsot adni? 5napja késik.

    néha hányingerem van. hasi fájdalmak. mint menszesznél. dokihoz voltam. nem tud még mondani semmi. 1 hét múlva kell vissza mennem. köszi

    VálaszTörlés
  11. Szia!Terhességi tesztet próbáltad már?A terhességi tesztek a menstruáció kimaradása után lesz biztosan pozitív, és erősen ajánlott a reggeli első vizeletből tesztelni, hogy nagyobb legyen a HCG hormonok koncentrációja.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!Bea vaok.
    Én nagyon szeretnék kisbabát, régóta próbálkozunk már a párommal.Régebben"petefészek cystáim "voltak azért nem tudtam teherbe esni , most elvileg nincsen.De kb.1,5 hete szokatlanul másskép reagálok dolgokra pl:amit eddig szerettem enni, és inni az most nem kell,ill.nem kívánom az ételt,ill.gyomorsavam van,enyhe hányinger de nem vészes, szédelgek,(am.magas vérnyomásos vaok de szedek gyógyszert) van hogy nem alszom napokig, most viszont nagyon fáradt vagyok, enyhe hányingerem van csak.
    Ja , és az utolso menzim késett 4 napot de nem igazán véreztem az előzőekhez képest sokkal kevesebb volt.
    És tényleg nem érzem az ízeket.A kezemen a kisujjam zsibbad és a bokáim is sajognak fogalmam sincs mitől.Vérvételen vtam nincs még eredmény az 1.hét de naon izgulok....Szerintetek?Lehet hogy összejött,
    Végre!Szó ami szó naon szeretnénk már!
    Bocs ennyire hosszú lett, csak igyekeztem mindent leírni hogy tudjatok segíteni nekem, előre is köszönöm)))
    Pusz:Bea

    VálaszTörlés
  13. Szia Bea!
    Azt nem írtad, hogy terhességi tesztet csináltál-e. Az már kimutatta volna a terhességet a HCG hormonok ugyanis már jelen vannak a szervezetben.
    Én nagyon szurkolok!!!!

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!

    A párommal nagyon szeretnénk kisbabát. A mensimnek szerdán kellene megjönnie, viszont kb. 1 hete folyamatosan szurkál a hasam kétoldalt, és pont úgy fáj a derekam, mint amikor megjön. Olyan, mintha tűket szurkálnának kétoldalt a hasamba. Elméletileg erősen hátrahajló méhem van. Ja, és felettébb érzékeny vagyok. Voltunk egy házasságkötésen hétvégén, és végig bőgtem az egész ceremóniát. Eddig pedig ilyen eseményeken nem tudtam sírni. Meghatódtam, de egyenesen kellemetlenül éreztem magam máskor, mert mások sírtak, nekem meg valahogy nem ment. Most meg elsőként bőgtem, pedig nem is rokon, hanem csak egy ismerős volt.
    Hányingerem az van, de refluxom is, így azt nem venném mérvadó tünetnek. Ami még van, hogy egész éjjel pisilni járok.
    Viszont nekem a melleim nem duzzadtak meg egy cseppet sem.Nem látok rajtuk semmi változást. Szerintetek lehet, hogy terhes vagyok? Tesztet még nem érdemes csinálnom, gondolom, majd csak 1 hét múlva. Viszont attól is tartok, hogy ha meg nem terhesség miatt fáj a hasam, akkor mielőbb orvoshoz kellene mennem.... meddig érdemes ezzel várni?

    VálaszTörlés
  15. AZ nem probléma, hogy nem duzzad meg a melled, mert minden nőnek más a terhességi tünetei, van olyan kismama, aki minden tünetet produkál, és van, aki egyiket sem. Igaz egyébként, hogy a terhességi tesztet legjobb, ha a menstruáció kimaradása után reggeli vizeletből végzed el.

    VálaszTörlés
  16. sziasztok!5 nap múlva kell megjönnie nekem,de tegnap este óta úgy feszül jobb oldalt lent a hasam hogy a lépések is fájnak:S pharmatexel végezetünk 2 alkalommal 3 hét alatt!vizeletem nem csíp szóval felfázás nem jöhet szóba...szerintetek ez terhesség jele?

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok! Elolvastam az összes cikket amit írtál. A 13 jelből, 9-et észleletem: alhasi feszülés, gyakori vizelési inger, viszkető érzékeny duzzadt mellek, émelygés, fáradékonyság és álmosság, maga az érzés, hogy "terhes vagyok", fokozott étvágy, gyomorégés, bizonyos ételek iránti fokozott "kívánósság", másoktól viszont undorodás. A menzeszemnek ma kéne elvileg megjönni, de hála istennek még semmi jele :)
    Gyanakodhatok esetleg arra, hogy pocaklakó van? Mikor csináljak terhességi tesztet? Várom mielőbbi válaszod! Vivi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vivi!
      Megkérdezhetem, mi lett az eredménye a tesztnek? (Hasonló tüneteket produkálok és nagyon izgulok, de még a teszteléssel várnom kell) Köszi és minden jót!

      Törlés
  18. Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy most a párommal 29.-én szeretkeztünk (valószínüleg belém élvezett) és az első menstruációm 15.-16.-a környékén jött meg! De viszont nem szoktam számon tartani, hogy mikor jön-e meg a vérzésem, csak tudom, hogy megjön és kész! Valószínüleg nem a normális ciklus van nálam! Lehetek-e terhes a fennt leírtak alapján? Fontos tanács kellene! Válaszodat előre is köszönöm! Andi

    VálaszTörlés
  19. Sziaszok!Nekem már van egy 4 éves lányom és már szeretnénk neki kistesót!:)Márc.15 é n volt meg 7 napig tartott utána pár napra rá együtt voltunk és elkezdtük a próbálkozást.Tegnap este lenn a hasam nagyon fájt meg enyhe hányinger,fejfájás is közre játszott előtte való napokba.De még ezt hülyeség hogy már most érzem nem?

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok! Meg szeretnem kérdezni h ha a bal petefeszkem kicsit duzzadt és szúr mindkét oldal a menszeszem késik egy hete és étvágytalan faradekony vagyok hőhullámok vannak...stb lehetséges hogy terhes vagyok?

    VálaszTörlés
  21. Szia!Lehetek terhes ha 5 napja késik ès hasszurkálásaim vannak,és a derekam is fájdogál,viszonr negatìv a teszt?

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok! Nekem alhasi fájdalmaim vannak...néha felsem birok.állni,fájt a derekam.is ! Étvagyam az nem nagyon van...néha egy két szédülés is elfog...de nincsen.semmi.féle mell feszülés...hányinger...vagy kaja undor! Lehetek terhes? Az utolso mensim 18 an volt es 26 án volt ovuláciom ! Lehetek terhes de még tesztet is korai csinálni ugy h csak reménykedem ! Köszi előre is a választ !

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok! Nekem 6 napja késik. Csináltam tesztet de az negatív lett. A hasam alsó része elég furcsa. Nem mondom azt, hogy fáj hanem elég érdekes érzés. Időközönként pedig hányingerem van. Mondjuk ezek a tünetek betudhatók akár a stresszes életvitelemnek is. A menstruációm általában változó időközönként szokott lenni. Van amikor 1-2 héttel hamarabb megszokott jönni, de van amikor késik (bár ez a ritkább eset). Ráadásul még a pajzsmirigyem sem működik megfelelően és gyógyszert kell szednem.
    Nagy rá az esély, hogy terhes vagyok?
    Válaszod előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  24. Sziasztok! Nagyon rég írt már ide bárki is, viszont talán még valaki elolvassa. Már pár hónapja próbálkozunk a férjemmel baba ügyben, de eddig semmi. Már beképzeltem a tüneteket. Most valami más, olyan furcsa, de kellemes, viszont állandóan fáradt vagyok ahhoz, hogy élvezzem a kellemes pillanatait. Iszonyatosan fáj a derekam, rosszulléteim vannak, ma nagyon szurkált az alhasam jobb oldalon és olyan kellemetlen érzésem van, mint menstruáció előtt szokott a hasamban. Reménykedek, de én nem mondanám, hogy biztos vagyok benne, hogy várandós lennék. Még a tesztre várnom kell, mert az utolsó menstruációm első napja szeptember 1-je volt, és ma még csak 15-e van. Az utóbbi hónapok csalódásai, a sok negatív teszt miatti pityergésemmel már nagyon nem vagyok megbékélve. Olyan nehéz dolog ez, de úgy várom ezt a csodát! Az ismerőseim zömének már vagy van babája, vagy éppen kismama, szörnyen érzem magam, hogy én még nem. :( Szerintetek van esély rá, hogy már a kis pocaklakót érezném?
    Előre is köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  25. szia. 17.-én kéne megjönnie a menzeszemnek de kb 3-4 napja folyamatosak az alhasi fájdalmak és mell érzékenység valamint hasi görcsök. teszt negatív. a párommal szeretnénk babát kb 2-3 hete próbálkozunk. sikerülhetett?

    VálaszTörlés
  26. Sziasztok!Olyan kerdesem lenne , mert eddig nem gyanakodtam terhessegre sot fel sem merult bennem hiszen fogamzasgatlot szedek es kb ket hete mult el a menzeszem, egy ideig azt hittem h felfaztam folyamatosan pisilni jarok es annyira faj a hasam mint menstruacio elott , plussz leszakad a derekam es a mellbimboim nagyon fajnak , meg most is es neha ugy erzem mintha a petefeszkem szurkalna , neha a derekamnal erzem, faradt vagyok egesz nap pihennek csak .Szerintetek van esely ra h terhes vagyok?Viszont etvagyam az nincs plussz hanyinger sem , viszont akkora faradtsag van rajtam h egy fel oras bevasarlas alatt is vonszolom magam

    VálaszTörlés
  27. Szia!
    Nekem megduzzadt a mehem, a fejem faj majd szetesik es ejszakanta jarok pisilni 1 hete amit nem szoktam. A mell erzekenyseg is meg van es neha szuro erzes erzek a mehembe.
    De pecsetelo verzesem nem volt es 2 nap mulva kell megjonnie
    Rebi

    VálaszTörlés
  28. Sziasztok lenne egy kérdésem csináltam ma egy terhességi tesztet de negatív lett. De viszont fáj mint két mellem nyomásra meg szédülök is meg fáj a fejem is. Terhes vagyok vagy más bajom van.

    VálaszTörlés
  29. Sziasztok lenne nekem is pár kérdésem 2017 április 16_án vokt a mensim ami tartott durcan masfek napig nem ugy jőtt ahogy szokott vokt olyan hogy szinte egesznap nem jőtt semmi majd este mikor zuhanyoztam egy kis oecsetelő de nem sok aztan le pihentem és elaludttam majd reggek fel ébredttem megin oecsëtelő volt azttttttan egesznap megin nem volt .majd megin este zuhanyoztam es csereltem a tampont és le fekudtem aludni majd reggel ebredem es cserelni akartam seemmi sem volt a tamponon ..és atoll fogva neem is volt majd rá ket harom napra jőtt egyyy kis barnás ver de nnem sok epp h valami jött .voltam orvoshoz nem lat semit ..de viszon nagyon fájnak aa melleim nagyobbak is lettek a mell bimbo udvar is nagyon fura és nnagyon sok kék ér latgató szúrkál ket pete feszkembe hol egyikben hol maasikban.de legojobban a jobb oldalon es len is faj a hasam allat vagyis ottis szur ..hanyingerem is van pld ma is hanytam neha szedulok es ajulas erzetem van.mintha egy nagy melegseg jonne ram es el szedulok ugy hogy le kell ulnom a hasam is fura alol gombolyodik kemeny is ..de cisztam nincs mert voltam orvoshoz arra gyanakodtam mert kvb egyy honapja vokt cisztam de mar nincs szeretnem a segitsegeteket kerni hogyha lehet akkor legyszivesek valaszoljatok mert baromira kivagyok amr teszteltem is 3tesztet csinaltam de negativ lett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dzsenifer. Hogy alakult a helyzetre? Szerintem terhes vagy. 😊

      Törlés
  30. Szia csoda varo :) hat hogy is mondjam aprilis 16meg volt a menensim rendesen ....aztan csinaltam harom tesztet ujra ami persze negativ lett sajnos..aztan rá ket hetre csinaltam még kettő darab tesztet ami pozi lett persze eros csik es egy halovany ...mind ket teszten ..na elmentem orvoshoz aki alitolag semmit sem latott ...most 11én rozsa szines nyalkas folyasom volt utana mrgjott aa.mensim persze nrm ugy ahogy szokott harom napig volt epp ma mult el es nekem kerek 4 napig szokott lenni 5 ik nap szokott mulni es most nem ugy volt alitolag a normal mensi utan kell szamolni de hat nem tudom mrg mindig mivana :(pontosan tenyleg

    VálaszTörlés
  31. Sziasztok.
    Október 5.-én volt az első menzi napom, majd október 21.-én szeretkeztünk a párommal védekezés nélkül,viszont nem ment el bennem. Ma van a 3. napja,hogy késik. Egy pár napja a mellbimbóm érzékeny, valamint 1-2 napja alhasi részen feszülést, néha a petefészeknél szúró érzést érzek. Szerintetek van rá esély,hogy terhes vagyok? Vagy lehet,hogy csak a stressz miatt van? Egész nap ezen idegeskedem. Várok még pár napot és csináltatok tesztet.
    Köszi előre is a válaszokat.
    Xytina

    VálaszTörlés
  32. Sziasztok nkm meg jőt igaz 6 nap késéssel de fáj a mellem és szédūlők szerintetek most terhes vagyok ja és a monszun az 1 ső nap sok volt utána alig jőt valami

    VálaszTörlés
  33. Sziasztok. Érdeklődnék, hogy volt-e valakinek hasonló tünete. 1,5 hete alhasi szúrós fájásaim vannak. Nem vagyok felfázva semmi más nincs. Olyan mintha állandóan puffadnék. De nem vagyok puffadt nem is eszem olyasmiket. Hamarosan meg kell jönnie. Bár nagyon remélem nem fog. Kisbabát szeretnénk. Ez a szúrós puffadásos tünet lehet a terhesség jele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) megszeretnem kerdezni h ezek a tunetek babat jelentettek ?

      Törlés
  34. Sziasztok!
    Volna egy olyan kérdésem, hogy 1 hete voltam a pàrommal és az követö naptol felvagyok puffadva , szurkàlàst érzek jobb oldalt ..a havim rendszertelen igy nem tudom mikor jön meg..àllt.18 napos..van egy 2 éves kislànyom nàlla nem éreztem ilyet ..szerintetek jelent valamit hogy felvagyok puffadva màr egy hete? Olyan kényelmetlen..köszönöm a vàlaszokat.

    VálaszTörlés
  35. Sziasztok, nem tudom van-e még itt valaki.. 11 napja késik, csináltam kB 4db tesztet, mind negatív. Elvileg ilyenkor már ki tudná mutatni (X-epil, MovoMed) enyhe hányinger van napközbe, de ezen kívül sajnos semmi. Volt már ilyen valakivel? 😏

    VálaszTörlés

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van