2009. június 19.

Terhességi vitaminok

Többen kérdezték, hogy teherbeesés előtt is kell-e vitamint szedni, és milyet!

Igen, már a terhesség -teherbeesés előtt- is célszerű vitaminokat szedni. Egyrészt mert megkönnyíti a teherbeesést, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy növeli az esélyét a teherbe esésnek. Másrészt pedig, mint már egy korábbi bejegyzésben írtam, (Fogamzási praktikák - Teendők teherbeesés előtt) a vitamin szedéssel feltöltjük szervezetünket vitaminokkal, tápanyagokkal, melyekre kisbabánknak a fogamzás pillanatától nagy-nagy szüksége van az egészséges fejlődéshez. Különösen hangsúlyozni kell az idegrendszeri fejlődést, mely az első pár hétben elkezdődik.

(Pajzsmirigy betegek figyelem!!!! Terhességem, illetve teherbe esésem alatt kiderült, hogy pajzsmirigy alulműködésem van. Ezzel kapcsolatban sok tapasztalatot gyűjtöttem, melyet egy külön bejegyzésben szeretnék veletek megosztani. Terhesség- pajzsmirigy alulműködés)



Jó tanács: Szóval a vitamin szedést már akkor célszerű elkezdeni, amikor eltervezzük, hogy a közeljövőben szeretnénk teherbe esni. Hogy mi legyen ez a vitamin? Én az Elevitet szedtem. (ez itt a reklám helye :-)) Mint említettem, nem vagyok orvos, csak a saját véleményemet tudom Nektek tolmácsolni, de nekem ezt tanácsolta az orvosom, és valamennyi barátnőm, rokonom is ezt szedte. Volt, akinek hányingere volt tőle (de szerintem nem ettől, hanem a terhességtől), és váltott.

Tévhit: Egyes kismamáktól azt hallottam, hogy az orvosuk azt tanácsolta, hogy a terhesség vége felé hagyja abba a vitamin szedést, nehogy túl nagy legyen a baba. Én ezt is megbeszéltem az orvosommal, és teljes mértékben igazat adok neki, ugyanis megkérdezte tőlem, hogy: Mit jelent a túl nagy???? Hiszen ha a kisbabának szüksége van (volna) vitaminokra, miért vonjuk meg tőle? Amire pedig nincs szüksége, az úgyis távozik a szervezetből, és nem hasznosítja. Hát nem durva? Ez olyan, mintha már megszületne, és ne adj neki enni, nehogy megnőjön.

Jó tanács 2. A szoptatás alatti vitamin szedésről nem lehet sokat hallani, pedig saját tapasztalatom szerint ez még oly fontos, mint terhesség alatt. Hiszen a tejképzéshez rengeteg vitaminra van szükség. Én pl. még beszedtem, ami maradt és abbahagytam. Sajnos későn vettem észre, hogy romlanak a fogaim, fáradt voltam. Így ismét elkezdtem szedni a vitamint, ismét energikus lettem, de sajnos a fogorvossal már nem kerülhetem el a randit.

Kapcsolódó cikkek: Terhesség és pajzsmirigy alulműködés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van