2009. június 1.

Szülés/Születés utáni első pillanatok!

Terhesség vége - kisbaba születése


Todod-e, hogy közvetlenül szülés után, mikor megszületik a picibabád, mi történik? És azt, hogy Vele mi történik? Valójában sejtjük, mert már sok filmben láttuk. De ez nem teljesen úgy van (merthogy az ugyebár csak film)! Én voltam szülőszoba látogatáson is (erről lesz szó később), de ott is elsiklunk egykét fontos dolog felett. És mikor szülsz, van bőven mivel bajlódni, nem kell, hogy még kételyek, és szorongások is legyenek benned, ezért írom most ezt a bejegyzést.


Ma már a legtöbb kórházban, mikor megszületik a baba, odateszik az anyukája hasára egy pár pillanatra (ha semmi egészségi akadálya nincs). De sajnos, nem mindenhol.

Ezért készülj fel, hogy ha úgy látod, hogy nem biztos, hogy odaadják, akkor kell megkérned (vagy akkor is) az orvosodat, hogy megfoghasd. Nehogy lemaradj erről a gyönyörű pillanatról! Mint sajnos én. Pedig csak szólnom kellett volna, és biztosan odaadják, csak.... akkor valahogy nem ezzel foglalkozol.

Amint megszületett, az volt az első kérdésem, hogy jól van-e. Ne aggódj, hogy nem sír azon nyomban, mikor kibújik, mert nem biztos, hogy fog. Mikor világra jön, akkor még a köldökzsinórból lélegzik. Először elvágják a köldökzsinórt, és majd egyszer csak felsír... (Mindez kb. fél perc után, de 1 percen belül... ha jól emlékszem). Mindenesetre én úgy képzeltem, hogy szinte már kibújás közben is sír, ezért nagyon hosszúnak tűnt az idő, amíg nem hallottam felsírni.

Utána a picit elviszik rendbe tenni és Te pihenhetsz egy kicsit.....Nagyon jól fog esni...Én szinte nem is emlékszem, mi történt körülöttem....Nagyon fáradt voltam...Még reszkettem is, és nem bírtam abbahagyni. De végre megszűnt a fájdalom, és az olyan jó érzés volt...Talán hallgattam, mi történik a szomszédban a kisbabámmal....Közben előkészítettek a varráshoz. Ahhoz kapsz majd egy kis szurit, nem lesz vészes! Aztán két órát leszel még a szülőszobán, amit szintén a jól megérdemelt pihenéssel tölthetsz, majd kivisznek a kórterembe, ahol ált. 4 napot kell eltölteni.



És mi történik a kisbabáddal? Azt mindenki tudja, hogy megmosdatják, megmérik, felöltöztetik minél gyorsabban, mert a kicsik hőháztartása még nem tökéletes. Közben elvégzik az APGAR tesztet (külön cikk), majd megkapod egy kicsit. De hogy ez valójában hogyan, és milyen lépésekben történik, azt most megnézheted három videón. (fürdés, mérés, öltözés)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van