2009. május 20.

Tartalomjegyzék a terhességi tanácsokhoz

Nos, az eddigiekben elmondtam, miért is kezdtem el a blog szerkesztését a terhességről, most pedig szeretném veletek megosztani, miről is lesz szó a továbbiakban.

Összeszedtem azokat a hasznos kis praktikákat, amiket szeretnék veletek megosztani, és azokat az alábbi nagy "cimkékre" fogjuk csoportosítani, hogy átláthatóbb legyen a későbbiekben, amikor már "tornyosulnak" a hasznosabbnál hasznosabb terhességi tanácsok, hogy mindenki a saját "terhességi idejének" megfelelő cikkeket olvashassa. Ezek azok a praktikák, amiket nekem előtte nem mondott el senki. De Ti itt elolvashatjátok! Sőt! Ha nektek is vannak hasonló tapasztalataitok a terhesség folyamán, és úgy gondoljátok, hogy másoknak ezzel segíthetnétek, küldjétek el e-mail-ben, és közzétesszük.
Feliratkozhattok a hírlevélre is, így minden újonnan megjelenő hasznos gyakorlati tanácsot, tippet közvetlenül megkaphattok!

A következő felsorolás nem végleges, (most hirtelen ezek jutottak eszembe,) és a Ti igényeitek szerint is bővíthejük majd. Kérnélek is Titeket, ha már most van olyan téma, amiről szeretnétek még olvasni terhességetek alatt, írjátok meg alul a megjegyzés dobozban.
  • fogamzási praktikák (hogy sikeres legyen, fiú vagy lány?)
  • meddőség? (mikor, és mit tegél, ha nem esel teherbe,)
  • terhesség jelei- terhes vagyok?
  • névválasztás a babának
  • orvos/kórház/szülésznő választás
  • táplálkozás terhesség alatt
  • testmozgás terhesség idején
  • mit szabad - mit nem, ha terhes vagy (strand, sielés, fogyókúra, szex, stb)
  • bevásárlás terhesség idején
  • szülés
  • kórházban
  • hazaérkezés a babával
  • az első napok
  • az első hetek
  • az első hónapok

2 megjegyzés:

  1. Szia,

    Érdekelne a sportolás a terhesség alatt és a mit szabad mit nem szabad téma bővebben kifejtve.
    Elég nagy bizonytalanságban vagyok, pl. a kávé fogyasztás tekintetében én azt olvastam eddig, hogy a kávé káros hatása nem igazolt a terhesség alatt. Mégis nagyon sok kismama azonnal elhagyja. Nekem elég alacsony a vérnyomásom és a napi 2 kávé nélkül elég nehezkes vagyok.De lehet, hogy csak megszokás kérdése. Te mit hallottál erről. Másik téma a hajfestés, amivel kapcsolatban szintén pro és kontra vannak példák.

    A meddőségi témakörben már megjártam elég sok mindent (kérdezhettek is akár), de most hogy itt a várva várt terhesség (sajna ez már a második-első terhességem)jól akarom csinálni, viszont ráizgulni se akarok túlzottan. Az orvosom szerint aki már a terhessége alatt túlizgulja a dolgokat az a gyereke születése után is izgulós szülő lesz, aki a gyerekre rátelepszik. És akkor az első randira hogy fogjuk jószívvel elengedni...

    Ennek megfelelően az orvosom elég laza. Mindenféle testmozgást ajánl, kivéve ami haspréssel jár. Sőt örülne is neki ha a szülőszobán fitt lennék. A nyári napozásra azt mondja fényvédővel minden további nélkül....


    Üdv,

    Zsuzsanna

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsanna!

    Először is gratulálok a terhességedhez, tudom, mekkora boldogság ez főleg azoknak, akik már a meddőség gondolatától rettegtek. Nagyon jó, hogy megpróbálod mégis lazán felfogni a dolgokat!

    A kérdések nagyon jók, és köszönöm is Neked, így látom, mire van szükségetek, miről szeretnétek még több információt! A szabad-e kategóriát szeretném is bővíteni majd, eddig idő hiányában ez eddig nem történt meg, de a kérdésedre megpróbálok most röviden, tömören válaszolni.

    Sport: Az orvosok, védőnők, szülésznők általában mindig azt hangoztatják, hogy a kismamának mindent szabad, ami jól esik (persze bizonyos határok közt). A sportolásnál általában azt ajánlják, hogy ha korábban sportoltál, nyugodtan folytathatod ugyanazt. Közben mindig figyelni kell a tested jelzéseire. Ha eddig nem sportoltál, de jól esne egy kis testmozgás, akkor szépen fokozatosan el lehet kezdeni valami kedvedre való, nem megerőltető sportot. Most példákat nem akarok mondani, mert rengeteg sport létezik, nem tudom, Te mire gondolnál, de elmondhatom, én mit sportoltam. Mivel nagyon szeretek úszni, én ezt választottam. Azt hallottam, hogy ez kifejezetten alkalmas terhesség közben, ugyanis a megnövekvő testsúly a víz közeg miatt nem terheli meg a szervezeted, és mégis jól átmozgat. Persze sokan félnek a fertőzésveszélytől. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.

    Kávé: Mi valóban egy cipőben járunk! (meddőség- de szerencsére mégsem, sport, kávé - vérnyomás) ugyanis nekem is alacsonynak mondható a vérnyomásom, és terhességem előtt én is napi 2-3 kávét ittam. Mivel a védőnők azt mondták, hogy nyugodtan megihatok napi egy kávét, ezt betartottam, és örltem annak az egynek. És itt szintén megemlíteném, hogy hallgass a szervezetedre. Ha jól esik, nyugodtan igyál egy kávét (na persze ne túl erőset), nekem több nem is esett volna jól.

    A nyári napozásról és egyéb nyári programról már írtam bejegyzést!

    Azt írtad, hogy a meddőség témakörben tapasztaltál sok mindent. Ha szeretnéd velünk megosztani, küldj el egy-egy bejegyzést az e-mailemre, és közzéteszem.

    Remélem, segíthettem - és igyekszem a bővebb válaszokkal a blogban. Kövess minket továbbra is!

    VálaszTörlés

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van