2009. december 6.

Szoptatás - amit Te is megtehetsz

Miután megszületett kisbabám, a legfontosabb cél számomra az volt, hogy mindent nagyon jól csináljak. Ezek közül is az elsődleges az volt, hogy tudjak szoptatni, tehát legyen tejem. Ebben szeretnék Neked is segíteni. Elmondok egy-két tippet, hogy mit tudsz tenni annak érdekében, hogy legyen sok tejcsid.

  • Szoptatós tea:
Már jó előre felkészültem! Olvastam róla, hogy a szoptatós tea tényleg nagy mértékben megemelheti a tejtermelődést. A kórházba vittem magammal szoptatós tea filtert, és literszámra ittam a szoptatós teát. Én kétféle terméket is kipróbáltam, a laktoherbet és a fitolacot is. Nekem sokkal inkább a fitolac jött be, de ez egyén függő. A lényeg, hogy próbáld ki mindkettőt, és próbáld megfigyelni a különbséget. Az íze először nem jött be, de aztán teljesen megszoktam.
Tipp: mivel rengeteg teát kell majd meginnod, próbáld meg minél kevesebb cukorral inni. Én fokozatosan váltottam ki a cukrot az édesítővel, és ezt később is megtartottam. Utólag belegondolva valószínűleg rengeteg pluszkilótól mentettem meg magam ezzel.

  • Mellgyulladás
 Nagyon megkeserítheti az elős napokat! Nagyon fontos ezt elkerülni. Van, aki szerint a mellgyulladás rosszabb, mint a szülés....
- Amire felhívták figyelmemet, hogy a mellgyulladást mindenképpen előzzem meg. Ennek érdekében szülés után a kórházban folyamatosan masszírozni kell a mellet, körkörösen. Én sokat zuhanyoztam, s közben próbáltam minél hosszabban masszírozni a melleimet, és be is vált. Szerencsére én meg sem éreztem.

- És amit nem mondtak el: Mellgyulladás később is kialakulhat, nemcsak a tejbelövelléskor. Nálam egy pár hónap múlva jelentkezett, valószínűleg nem teljesen fejtem ki a maradék tejcsit, és belázasodtam. Kezdett csomósodni a mellem, és fájt is. Ismét csak a sok-sok zuhany és rengeteg masszírozás következett, és szerencsére helyre jött (de még hetekkel később is éreztem hogy egy kicsit fáj, és csomós).

  • A tej mennyisége:
- A tejtermelődés a kereslet - kínálat elvén működik. Tehát a tejtermelődés annak ütemében növekszik, ahogyan a kisbaba igénye növekszik. Ezt azonban Te is tudod szabályozni. Tudod növelni. Ha a baba szopizott, le kell fejned a maradékot, minél többet, minél tovább, így arra fogod késztetni a mellet, hogy minél több tejet termeljen. Ezt a lefejt tejet a kórházban oda adhatod a nővéreknek, akik oda fogják adni a babádnak, otthon pedig dátummal ellátva gyűjtheted a fagyasztóban, ami 6 hónapig eláll.

- Amit nekem (szintén) nem mondtak el, és baromira fontos lett volna: (persze lehet, hogy ez nem törvényszerű, de valamennyi kismamatársamnál így volt): Az a tej mennyiség, amit lefejtem 1 hónapig megvolt, utána pedig fokozatosan eltűnt. Pedig én azt hittem, hogy az egész szoptstási időszak alatt rengeteg sok plusz tejem lesz, és bővelkedem majd benne... közben pedig olyan is előfordult, hogy már azt hittem hogy tápszerezni kell majd a babát, annyira elfogyott, de aztán mégis csak ismét "felhoztam" a tejmennyiséget....




Hogy hogyan tudtam ezeket elérni, mi befolyásolja a tejtermelődést és hogyan alakítottam ki a napi ritmust, és hogyan kell a maradék tejcsit lefejni, mind benne lesz a készülő kis szoptatási füzetemben. Saját tapasztalataim mellett rengeteg hasznos anyagot is összegyűjtöttem, hogy egy a szoptatási témát teljesen átfogó kiadványt adhassak Nektek, mert én már tudom, hogy ez mennyire fontos.

Arra gondoltam, hogy ne kelljen ismeretek nélkül belevágnod a szoptatásba, ami szülés után a Te legfontosabb feladatod lesz. .....hogy mivel elsőterhes kismama vagy, vagy az előző terhességed során nem tudtál szoptatni, de most szeretnéd megtudni, hogy nekem hogyan sikerült,készítek egy kis kiadványt, ami a segítségedre lehet....

Ez a kis füzet terveim szerint nemsokára elkészül. A teljes szoptatási témakört átfogja és nemcsak saját tapasztalatokra épül..... A kiadvány ára is nagyon kedvező a többi ilyen témájú könyv árának szinte fele, de a végső árat majd csak ezután alakítjuk ki (a költségek ismeretében).

Ha úgy gondolod, hogy igényt tartanál majd rá, írj a megjegyzés rovatba egy nevet, és hogy nyomtatott vagy e-book formában kéred, (csak én fogom látni, nem lesz látható a többiek számára, mert úgy van beállítva, és ez még nem minősül megrendelésnek - csaka nyomtatás száma miatt lenne lényeges). Ha ezt megteszed, árengedményt kaphatsz ebből a kiadványból. A többiek számára viszont  akik nem jelzik előre vásárlási szándékukat, teljes áron fogjuk értékesíteni a kiadványt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van