2009. december 1.

Terhesség és szauna - a "másik oldal" véleménye

A minap kaptam egy kommentet a terhesség alatti szauna használatával kapcsolatban. Gondolkodtam, hogy közzétegyem-e. De úgy döntöttem nem, mert rosszindulatú volt, kötözködő, a nevét sem vállalta a kritikájához, s ezzel nem akarom elrontani a hangulatotokat, hiszen ez a blog pont az egymás segítéséről szól. Viszont úgy döntöttem, megpróbálom felkutatni azok véleményét, akik a terhesség alatti szaunázást javasolják.

Mint egy kedves hozzászóló is írta a cikkben, ő Finnországban él, a szaunák hazájában, ahol az orvosok egy szóval sem tiltják a szaunát a kismamák számára. Persze csak mértékkel használják, mert..... de inkább olvassátok el.


Hát hiába kerestem az interneten, olyan orvosi véleményt sokat találtam, akik nem ajánlják, sőt, tiltják, de olyat nem nagyon, akik igen. Ezért is írtam a szaunázásról írt cikkben, hogy minden fajtája tilos. Ugyanis a terhes nők mindegyike máshogyan reagál a magas hőmérsékletre, és nem ajánlatos kísérletezgetni. De hogy kerek legyen a dolog, kerestem, és kerestem.... majd rábukkantam egy nyomtatott női magazinban a "másik oldalon állók" véleményére, mait itt szeretnék összefoglalni. Mégegyszer: ez nem az én véleményem!!!!!!!!
Szóval a szaunázás "előnyei" terhesség alatt:
- pozitívan hat a közérzetre
- az ismétlődő izzadás megakadályozza a vízfelhalmozódást a szervezetben
- izomzat és lékel ellazulása
- vérerek, vérkeringés, vérnyomás szabályozása
- szív működésének teljesítményére előnyös
- a test salaktalanítása a magzat anyagcsere-termékeinek kiválasztását is elvégzi

Ezen hatások miatt a szaunázó kismamáknál kevesebb a terhességi panasz, és könnyebben, gyorsabban szülnek, mint azok a kismamák, akik a terhesség alatt nem használják a szaunát.

Szóval ennyi!

Írjátok meg Ti is véleményeteket a megjegyzések között!

Azt azonban még szeretném elmondani, és már nem egyszer tettem, hogy ez egy olyan blog, ahol a terhességem alatt orvosomtól, védőnőmtől kapott tanácsokat, és az interneten összegyűjtött ismereteket rendszerezem, teszem közzé főként az ElsőTerhes kismamák számára. Megpróbálok minden olyat leírni itt, amit nekem nem mondott el senki, nem hívták fel a figyelmemet, hogy figyeljek nagyon, mit ne felejtsek el, pedig fontos lett volna.... Én kismamatársaimnak ebben szeretnék segíteni csupán azzal, hogy én ezeket már tudom, mert átéltem, számukra viszont ismeretlen, néha félelmekkel teli érzések lehetnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van