2009. október 15.

Terhesség hétről hétre 13. hét

Kismama


A méhed egyre inkább növekszik, már kb. 10 cm. az átmérője, így orvosod könnyen kitapinthatja. A terhesség első három legveszélyeztetettebb hónapjain már túl vagy, már csak egy hét van az első trimeszterből, mely számodra azt jelenti, hogy a vetélés veszélye nagy mértékben lecsökkent. Bár még néhány betegség, mint pl. a rubeola, szifilisz, vagy egy-két trópusi betegség még mindig veszélyt rejt a magzat számára.
Hasad közepén egyre inkább erősödik a terhességre igen jellemző függőleges sötét csík, melynek neve: linea nigra. Terhességed előre haladtával ez egyre inkább előtűnik, de szülés után elhalványul (bár nekem több hónap is kellett hozzá).

Baba:

A baba összes szerve kialakult és mind működik is. A terhesség elkövetkező időszakában az eddig kialakult szervek méretbeli növekedése fog történni, és elég éretté válik ahhoz, hogy születés utáni munkavégzésre. A babának már nyaka is van, így feje külön mozog. A feje is tovább formálódik, füle, szája, orra elég fejlett.
A bab méretei általában: 7,5 cm hosszú, és 28 g súlyú. Sokat mozgolódik a magzatburokban, de ez számodra még nem érezhető.


Ultrahang 13. hét


Kiválasztottam nektek a YuoTube-on egy olyan ultrahang képet, ahol jól látszik, hogy a terhesség 13. hetében mekkora a baba, s már hogy mozog keze, lába.
Terhesség hétről hétre videó - 13. hét



Kapcsolódó cikkek:


Előző hét: terhesség 12. hét

Következő hét: terhesség 14. hét

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a cikk :-) Pont a 13 hétben vagyok és kiváncsi voltam,hogy a babám mérete megfelel-e az erre a korra jellemző értéknek. 12 cm-t mutatott az ultrahang. Ez természetes?
    Mariann

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    A babák mérete eltérő lehet minden időben, sajnos én nem vagyok orvos, (jó is volna) de a nőgyógyászod biztosan mindent elmond neked, ha megkérdezed, ami aggaszt.

    VálaszTörlés
  3. sziasztok én pont 13 hetes vagyok de az én babám csak 36mm remélem ez nem kicsike mit gondoltok róla ?

    VálaszTörlés

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van